Po málo promyšleném pokusu v Klatovech a letech přemýšlení, jak zbudovat velkou rampu poblíž Prahy, a dalším roce projektování a shánění financí, roste v Benátkách nad Jizerou rampa světových parametrů. Chybějící možnost trénovat na superkrosové rampě na denní bázi brzdí možnosti talentovaných jezdců, jak konkurovat světovým juniorům, a zároveň nepřipouští možnosti organizování kvalitního evropského závodu.
Nápad a hrubá představa se díky krajským zastupitelům, především radnímu pro sport Martinu Draxlerovi, skvělému zapojení nadačního fondu Škoda-Auto a. s. a podpoře města Benátky rychle změnila v konkrétní projekt, na jehož konci by měla být ve střední Evropě poměrně ojedinělá dráha. Navíc díky práci členů klubu s minimálními možnými náklady. Kromě vybudování velké rampy dojde i k posunutí a zvětšení první zatáčky a tím prodloužení startovní i druhé roviny, zvětšení skoků na ‚pro-sekci‘ a obecně ke změně celé konfigurace terénních překážek.
Během podzimu, po instalaci elektronického startovacího zařízení, by měla být rampa otevřena k tréninkovým účelům, na jaře 2020 pak po úpravě dráhy oficiálně otevřena úvodním závodem s mezinárodním obsazením. V poslední dekádě, s uvedenim závodů BMX na Olympijské hry, zaznamenal bikros ve světě a Evropě velký posun, který z mnoha důvodů Česko zaspalo. V poslednich dvou letech se však zdá, že i český bikros našel směr, kterým se přiblížit světové úrovni a areál v Benátkách je důležitým krokem.
Vložte komentář